torsdag 31 mars 2011

They'll name a city after us And later say it's all our fault

Då är det bekräftat, Clara har halsfluss och får gå på penicillin i 10 dagar. SCORE! Jag får skippa åka skidor på måndagen, men vi får se hur jag gör och hur jag mår. Jag tycker synd om mig själv. Det har jag rätt att göra för att jag har halsfluss och feber och är öm i hela kroppen. Jag låter musiken få bota det. Jag sov kanske 3-4 timmar inatt, hade lite svårt att andas, det blir lätt så när halsen är helt igensvullen. Har druckit typ 90 liter vatten också, mest för att det lindrar halsontet i 10 sekunder, men ändå. Fick höra att man skulle dricka mycket vatten när man är sjuk, så det passade ju! 
Jag känner ett behov av att vara social, men fejan är det enda sättet då jag smittar alla som är i närheten av mig right now. 


Jag har roat mig och kollat på kläder på nätet. Att vilja ha i sommar, det mesta på den sidan i alla fall. Imorgon får vi kungligt besök till skolan, Viktoria och Daniel kommer nämligen. Jag tror att det var för att vi hade en mångkulturell skola med bra betyg. Något sådant var det. Men jag kommer ju givetvis inte vara där, min lilla sjukdom stoppar mig. Jorden fortsätter snurra ändå. 
Febern verkar ha kommit tillbaka, fryser som bara den. - Lika bra att lägga sig under en filt och bli varm igen. 



5 kommentarer:

  1. stackars lilla du! jag tycker oxå synd om dig, du MÅSTE med till sälen, blir inte samma sak utan dig! Nu ska jag be en bön för dig eftersom jag är så kristen. (kristus älskar dig/katolska kyrkan på torpa) fast i och för sig så vet jag inte hur man ber så jag skiter i det och tänker istället skicka mina coola tankar till dig som kommer göra att du blir frisk exakt.... NU!

    puss saknar dig i skolan o allt, BLI FRISK det är en order och du har inga rättigheter att göra nåt annat så kom igen nu!

    SvaraRadera
  2. Jag försöker bli frisk! Fast det är inte så lätt... Jag ska göra mitt bästa, men din bön funkade inte så bra.
    Jag kan som sagt inte åka skidor på måndagen, får vila upp mig istället ;) puss

    SvaraRadera
  3. penicillinen hjälper nog redan till helgen så du kaske känner dig bättre, (hoppas vi på!!!!)
    Så du kan åka skidor på måndagen med oss oxå.
    krya på dig hjärtat! loooove

    SvaraRadera
  4. Den börjar hjälpa efter 3-4 dagar och läkaren avrådde mig från att åka skidor på måndagen. Jag skulle egentligen inte åka alls, men hon sa att jag kunde känna på det lite ändå. Love på dig med!

    SvaraRadera
  5. Tyvärr så bad jag inte för dig, jag är ledsen Clara.. Lova att inte ta det för hårt nu bara!!
    Ja men då kan du hänga med aida första dan eftersom hon inte ska åka i sen kommer vi och gör allt 2000 gånger roligare för dig :D
    Pussen!

    SvaraRadera