torsdag 24 mars 2011

Nu är det lika långt till stjärnorna som stjärnorna till dig

Halv studiedag.

Jag och Jonna har snackat och skrikit utav förväntan inför morgondagen. Vi har byggt ett flipperspel på tekniken. Vi har haft muntligt prov i So. 
Jag har hela dagen gått och försökt känna den där känslan av lycka, nervositet, förväntan, illamående och crazynes som man kan känna dagen innan en konsert. Men tyvärr, den har inte dykt upp. Jag tror inte riktigt att jag har fått in att det är imorgon som konserten är. Jag är supertaggad ändå! Livet känns ganska härligt, det är soligt, varmt, snön smälter, vi åker snart till sälen med 9an och konserten är imorgon. Gött mos som vi säger här i Jönköping.
Fia hängde med hem efter skolan. Vi gjorde kolasås och åt glass - fett! Bildredovisningsjobb ägnade vi den mesta tiden åt. Sen snackade vi om hur störd våran klass är. Några hade nämligen sagt att de skulle fritera våran engelskalärare som vi hade i 7an... Reaktion - noll.


Nu sitter jag i soffan med en halvsovande lillebror på axeln. Mysigt värre! :) Jag lyssnar igenom låtlistan till konserten, tror att jag kan de flesta texterna nu. Jag får hoppas på bra väder imorgon också, för vi kommer stå i kö i minst en timme innan insläpp... Hoppas på bra platser, så att jag ser något med mina 163 cm.


Ha en fin kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar