onsdag 23 mars 2011

Natural

Osminkad och fin. 
Bussen åkte förbi min hållplats på morgonen. Den bara ignorerade alla människor som stod och väntade. Jag hatar bussar. Jag gör det. Snart stämmer jag Jlt också, arg Clara... Skoldagen har inte varit något att skryta med. 
Under matten kom Martin, Samir, Ahmed och Rocky (även kallade badboys) till min bänk igen. De sa att de skulle filéa mig, men att de skulle göda mig först, så att mitt kött blev bättre. Jag vet inte riktigt hur jag ska reagera på detta... 
Nu ska jag i alla fall fortsätta med en grej till intagningsprovet till gymnasiet - media. Vi ska ta två bilder från en tidskrift, en bild som man tycker om och en som man inte tycker om. Sen ska man motivera. Det låter ju skitlätt, men det är det inte. Sen ska jag måla till ett annat intagningsprov också. Till bild och formgivning, man ska måla utsikten från ett fönster. I färg! Färg är inte min starka sida, man jag får väl göra så gott jag kan. Annat går inte att göra. Det ska nog gå fint. 
Jag ska se om jag kan släpa med mig Agnes på en långpromenad senare, jag behöver komma ut och få lite frisk luft!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar