söndag 21 oktober 2012

So I walk out these wandering dreams of the north road. Dressed gold and green

Skriver här så sällan att jag glömmer vad jag har berättat eller inte. Inga nya foton i min samling och inget vettigt att säga heller. Har målat om i mitt rum, satt upp vinyler på väggen och bakat bröd. Lyssnar in nya album och drömmer mig bort till festivaler och sommarnätter. Känner ett stort behov av att komma iväg, inte bara sitta hemma och stirra in i väggen. Grizzly Bear spelas i högtalarna och jag skriver listor på vinylskivor som ska införskaffas. Det är det enda jag lägger pengar på numera, musik, konserter och tågbiljetter. Men mig gör det inget, det är så de ska spenderas. Det är så de spenderas bäst. 
Det börjar redan mörkna ute nu, det är höstmörkret som intar. Hösten är förövrigt min bästa årstid, speciellt Oktober. Älskar regn och den grå himlen i kontrast till de färgglada löven som finns på tre olika nivåer i mitt synfält. Jag älskar den bitande kylan som gör att man inte riktigt vet hur man ska klä sig och regnstänket som nästan inte märks när det träffar ansiktet. 

2 kommentarer:

  1. Hej jag tycker du har fin blogg:)och du är ascool. Från en jessica som du inte känner hehe :P

    jessielle.blogg.se

    SvaraRadera
  2. DET ÄR ETT SKITFINT ställe som heter Stallkvarn nåt tror jag !! :D ligger typ vid stadsparken!! måste dit igen!! dog lite

    SvaraRadera