måndag 6 februari 2012

Tonight we rest beside the fire, a smile upon your face. Just don't forget a candle's fire is only just a flame


Springer runt på stan och dricker kaffe och skrattar med mina fina vänner. Lyssnar på Beirut och drömmer mig bort till den där bron i Paris där den där mannen med dragspelet satt och fick allt att kännas som i en film. Vill sitta just där, på den bron, klädd i klänning och äta crépes med alla mina vänner. Vill gå runt i Frankrike och bara lyssna på när alla pratar.
Längtar till Hultsfred och till sommaren. Eller så är det våren jag längtar efter, är inte helt säker. Längtar efter vitsippeklädda skogar och fågelkvitter, längtar efter att springa ute i regnet och hoppa i vattenpölar, efter att känna solens första strålar mot ansiktet. Att sitta i en skog på en filt och ha picknick, längtar efter att sitta ute i naturen och bara må bra. Men det dröjer tills dess, för nu har minusgraderna intagit staden. Det blir inte mycket varmare än -13 och att gå klädd i tunna strumpbyxor känns inte som världens bästa idé.
Nästa vecka beger jag mig till Göteborg med Elin. Tänker mest gå i secondhandbutiker och bara mysa runt. Och sen två veckor efter det så får jag finbesök från huvudstaden, finaste Hanna kommer hit. Åh vad jag saknar den tjejen!
Så mina dagar består mest utav längtan för tillfället, men jag glömmer inte bort att leva i nuet. Så är det absolut inte!

1 kommentar:

  1. Att drömma är nyttigt för själen tror jag!
    (Jag saknar dig, för du är bra!)

    SvaraRadera