söndag 13 november 2011

Rate yourself and rake yourself, take all the courage you have left wasted on fixing all the problems that you made in your own head

Öppet hus på Peset. Vi fick dela ut lappar till alla förvirrade 96or. Jag, Elin och Daniel gjorde ett utomordentligt bra jobb. Eller? Efteråt köpte jag present till pappi, det är ju trots allt fars dag idag! Grattis pappa! Jag köpte även ett par nya öronhängen vilket, enligt mig, behövdes. När jag kom till Råslätt med bussen upptäckte jag till mig förtjusning att jag hade missat bussen med tre ynka minuter och var tvungen att vänta i 50 min på nästa buss. NEJ, ALDRIG I LIVET, INTEINTEINTE!! Jag tog det tuffa beslutet att gå upp till Barnarp istället. Det är en lång väg med 100 % uppförsbacke, ingen gångväg och bilar som susar förbi otroligt snabbt. Att gå ensam i nästan minusgrader gjorde inte det hela mycket bättre heller för den delen. Men med lite vilja och musik i öronen gick det strålande. Ja, det var ju inte direkt världens undergång, att gå uppför barnarpsbacken ensam även om det kändes som det då. Agnes räddade mig när jag kom hem och vi satt och kollade i skolkatalogen och åt glass. Ilskan försvann och när jag kom hem så kollade jag och familjen på Pirates of the Caribbean. Den fjärde filmen, bra var den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar