måndag 24 oktober 2011

Sten-Sax-Påse, HAH, du förlorade!

Demokratidagar på peset för alla estetettor och estettreor. Vi fick besök av två politiker som vi fick ställa frågor till. Efter en förlorad omgång sten-sax-påse med Elin så fick jag ställa en fråga. "Varför är busspriserna så höga när man pratar om hur viktigt det är att åka kollektivt?" Reaktionerna på min fråga blev jubel och applåder. HEJA CLARA liksom! Jag fick ganska luddiga svar men det var okej ändå.
Sen arbetade vi lite kring millenniemålen i klassen. Imorgon ska vi titta på film och som jag förstod det, se en teaterföreställning. Sen är det bara tre dagar kvar innan det är höstlov! Men jag ska hinna med ett stort prov i franska och en muntlig bokredovisning i engelska först. Kämpa på!
Edit: Massvis med cred till Elin som också frågade och hjälpte till med att komma på frågorna! Hylla henne!!!!

1 kommentar:

  1. OHHH cred för duktiga Elins fråga kanske????????? ;D haha jag äger alla på sten sax påse...:3

    SvaraRadera