tisdag 11 oktober 2011

Shotta latte på en söndag?!

Har haft en så himla fin helg i Stockholm och mått så himla bra! Det var precis en sådan helg jag behövde efter mycket stress och plugg i skolan. På fredagen kom hennes nya vänner hem till henne, Johanna, John och Eskil. Vi åt pizza, pratade, skrattade och hade det jättefint! Johanna sov över och på morgonen hade Hannas mamma bakat scones och vi åt en fin dunderfrukost. Vi åkte till stan och fyndade på beyond retro och bengans. Vi fikade på Tully's och såg The Tallest Man On Earth gå förbi och som jag skrev förut blev vi alldeles skakis. Sen lyssnade vi på hans musik resten av dagen. På kvällen var vi barnvakter och klev av på fel station, gick på fel tunnelbana och irrade runt i Hammarbyhöjden, men tillslut hittade vi fram och kvällen blev fin med wordfeud, okända telefonsamtal, skratt och modellande.
På söndagen åkte vi till stan och mötte upp Johanna. Alltså inte den Johanna som vi käkade pizza med, utan Johanna-som-vi-skulle-på-winnerbäck-med-Johanna. Jag köpte två par jeans på Weekday och vi gick runt och letade efter Fleet Foxesaffischer. Vi satt i en park och skrattade och pratade och sen mötte vi upp Emma och tog en fika och pratade.
Efter det åkte vi båt till Cirkus. I väntan på insläppet satt vi och spelade kort på golvet. Det är väldigt fint på Cirkus, det är det verkligen. När vi klev in genom dörrarna hörde vi musik. "åh, shit, är det verkligen...?" "ja, eller? oh herregud!! Det är det, hallå lyssna då! Schhh!!" Det var Lasse som soundcheckade. Så himla fint var det. Åh. Jag hade kunnat sitta där på golvet och lyssnat på genrepet och spelat kort i en evighet. Livet var så himla fint. Ville inte åka därifrån. Nejnejnej. Lycka! 

Nu ville inte bilderna funka, jag lägger upp dem någon annan dag. För nu ska jag dricka te.

1 kommentar:

  1. Hej Clara. Du är bra och vi är bra och helgen var bra och vi ska ha många fler bra helger i framtiden och det ser jag fram emot. Tack för helgen (har ju lärt mig att det är så man gör), den var jättefin. Puss!

    SvaraRadera