torsdag 21 juli 2011

Hur mycket tycker du om mig egentligen? Så mycket att tigrarna i världens alla djungler smälter och blir till smör.

När jag tittar upp mot himlen ser jag bara grått. Gråa moln och kalla vindar. Vart tog sommaren vägen? - Hallå? Vad har du gjort i sommar? - Nej, inget speciellt, läst och studerat alla gråa moln. 
Nej, jag ska inte klaga, jag mår bra av att vara vid havet! Att sitta på bryggan och kolla ut på fåglarna och vattnet och känna friheten. Vem tackar nej till det? Och förresten så är mulet väder perfekt för att ge sig ut på en löparrunda. Varannan dag, det är min plan. 
Igår var vi ute med båten och stannade mellan två öar och fikade på nybakad rabarberpaj. Jag läste ut min bok - Norweigan Wood av Haruki Murakami. Älskade den! Väldigt speciellt skriven och förmodligen långtråkig för många. Men inte för mig. Den var fantastisk, men jag kan inte sätta fingret på det. Men ändå, läs den!! Har börjat på en ny bok, Scar Tissue av Anthony Kiedis. Eller rättare sagt, hans självbiografi. Och till de som inte vet vem han är, gå och skäms i ett hörn! Det är sångaren i Red Hot Chili Peppers. Och till de som inte vet vilka de är, ni kan stanna och skämmas i hörnet i ytterligare några timmar. 
Oj, hade jag inte sagt det? Detta är en bokcirkel, dela med er av era tankar kring böckerna ni läst i veckan! 
Ja, typ så. Nu måste jag snabbt återgå till mitt vanliga liv. Vi hörs!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar