måndag 27 juni 2011

Rocka på, rocka på, rocka på, så hårt det går

Idag har solen skinit över Sverige. Fick in sommarkänslan lite mer. Jag åt frukost i solen och sen åkte familjen på en spontantripp till Gränna. Där fanns nästan bara tyskar. Funderade ett tag om det överhuvudtaget bodde några i Gränna eller om det bara var en semesterort. Jag vet inte vad jag kom fram till. Men fint är det i Gränna - polkagrisarnas hemstad. Vi strosade runt på de kullerstensbelagda gatorna i solen och gick in i små butiker med papperstillverkning och annat hantverk. Vi satt på en bänk, åt mjukglass och tittade på utsikten. 


När vi kom hem åkte jag nästan direkt till Jonna där Filip och Ellen var. Vi satt ute och pratade, citerade yrrol och drack saft. Senare kom även Agnes. Vi dansade till YMCA och Grease och skrattade. Vi tog Ellens bil till egnahem och tittade på en fotbollsmatch. Nu har jag åkt cab för första gången också! Riktigt fint! Filip är en utomordentlig förare och jag, Jonna och Ellen är utomordentliga passagerare! Så är det bara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar