måndag 23 maj 2011

Knock out but boy you better come to don't die you know the truth is some do go write your message on the pavement

Skepp o'hoj! Vind i seglen! Man över bord (?). Ajaj kapten! Ungefär sådär kändes det när jag åkte moppe förut. Höll på att blåsa omkull. Min jacka blev en ballong. -Var inte det sådär roligt och spännande? -Nej, det var skitjobbigt och ganska så jobbigt.  Men kul var det! (Va?)
Vi hade tävlingar klass mot klass i skolan. Våran klass gick vilse i skogen fem gånger. Men lärarna var dåliga på att förklara hur man skulle gå. Tack för mobiltelefoner, annars hade säkert vi suttit och huttrat på en mossig sten vid det här laget. Men kul hade vi och ont i fötterna hade vi! Jag glömde ta bra skor och gick nästan en mil i skogen med converse. Bra Clara! Tack. Nu börjar jag igen, prata med mig själv. Men kul är det!
När vi var klara med alla dessa tävlingar åkte vi ner till stan för att se treornas bal. Många fina klänningar och håruppsättningar. Jag tänker åka i en ful, rostig, smutsig bil till balen och ha på mig jeans och linne har jag kommit fram till. Eller på en tandemcykel. Vi får se. Förra året var det några som hade hyrt en buss av Arriva som de åkte med till balen. Det tyckte jag var roligt. Om det inte blir en tandemcykel eller ful bil så åker jag kanske med en buss, eller går, eller åker på en släpkärra, vi får se. 
RHCP-beroendet fortsätter och jag tycker att videon till Cant stop är hysteriskt rolig...

2 kommentarer:

  1. Och om du är riktigt snäll o sköter dig, bra kan jag dra dig på en skottkärra! Om du inte hittar någon stark kavaljer!

    SvaraRadera
  2. Pa sa...
    Eller så tillverkar jag en gigantisk hatt i gips som jag har på mig, så kan du sitta i den och kasta sockerbitar på folk. Jag tar mig fram på rullskridskor med inbyggt motorsurr.

    SvaraRadera