fredag 29 april 2011

Vi kan väl gå åt varsitt håll och få nytt perspektiv så lovar jag att vi möts för jorden är rund

Skolan förstör intresset att lära sig nya saker. Vi har fem-sex prov nästnästa vecka på fyra dagar. 
Ni skojar med oss? Ska vi bara acceptera detta? Överreagerar jag? Är jag bara tjurig? Kan ni hjälpa oss med att få tillbaka intresset igen? Hjälp? 
Ska det verkligen vara så att alla prov och nationella prov ska förstöra så för oss? Visst, man kan inte plugga till dem, men ändå finns de ju där. Man kan inte bara ignorera dem när en lärare säger att  de nationella proven ska visa oss lärare hur ni ligger till. De gör så att vi får en bra överblick över era kunskaper och om vi har satt ett rättvist betyg. Jaha? Har de som införde np tänkt på att man ganska ofta inte alls presterar så bra på prov som annars? 

Men visst, det kanske bara är jag som tycker såhär. Fast det tvivlar jag på.
Några, enligt mig, feelgoodlåtar som förgyllde min mattelektion. 
Hade absolut inte haft något emot att vara tjejen vid 2.08

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar