onsdag 9 mars 2011

Jag var inte sjuk, fast lite blek i hyn


Röda läppar känns helrätt!
Idag har varit en sån där släpig och trött dag. Var nära på att somna under lektionen vid flera tillfällen. Känner mig inte särskilt motiverad till skolan längre. Nationella prov hit och dit, det är det enda som man pratar om. Två stycken nästa vecka. I kemi. Åh vad glad jag är, jag riktigt längtar efter att sitta i våran ISKALLA na-sal och skriva olika kemiska reaktioner och formler.
Jag är lite halvnervös inför intagningsproven till gymnasiet också. Estetik & media och Bild & form. Får väl tagga till lite, jag längtar faktiskt efter gymnasiet, inte efter att börja tre nya skolår, utan efter utmaning och att hålla på med sånt som jag tycker är kul. 

Men just nu vill jag bara sitta under en filt och kolla på film och mysa och dricka te och tända ljus. Jag vill se fransk film - det bästa som finns i filmväg. Speciellt denna
Fast det orkar jag inte, för att jag är jobbig. 

Satte mig och tecknade förut också, Miss Li blev det denna gången. Fortsatte lite på teckningen av Lasse med, men den ville inte samarbeta. 


2 kommentarer: