lördag 26 mars 2011

För när du var med mig, musiken slutade aldrig


Vilken kväll det blev! Galet!!

Vi stod och köade i lite mer än en timme, iskallt!! Det hade inte varit fel att ha med en filt, men vi stod ut. Alla i kön skrek när de öppnade biljettluckorna och när vi hade lämnat biljetterna sprang vi in till teaterladan. Vi stod långt fram i kön, vilket innebar att vi kom nästan längst fram vid scenen. Håkan var en halvtimme försenad pga en bilkrock nära folkets park vilket gjorde att all publik inte kunde komma fram. 8 pers svimmade innan konserten ens hade börjat och jag trodde att jag skulle bryta revbenen. Vilket tryck! Vattenflaskor delades ut till höger och vänster och knuffades och knuffades. Men jag antar att det är sådant man får räkna med om man går på en konsert med Håkan. 
Vid klockan 20.30 kom han i alla fall ut på scenen, lilla Håkan. Iförd höghatt och kavaj öppnade han med Dom där jag kommer från och gjorde publiken ännu mer galen och trycket blev större och större. Det blev ganska obehagligt ett tag och Ellen och Lb valde att gå längre bak.
Jag och Jonna kom längre och längre bak ju mer tiden gick och plötsligt befann vi oss i mitten av lokalen. Men bra var väl det, vi hade blivit mos annars.
Nu ska jag inte vara negativ, det var ju faktiskt helt magiskt! Vi hoppade, skrek och sjöng med utav hela hjärtat. 

Fast när jag tänker efter, allting var bra!
Lukten av svett, öl och som Jonna uttryckte det, bäs fyllde lokalen. 
Håkan avslutade med Du är snart där och stämningen var magisk. När han skulle sjunga håkan, du var bättre förr så avbröt han sången och sa: jasså, ni vill att jag sjunger det med? Finafinafina Håkan, du var lika bra då som nu! 

Filmer och ev. bilder kommer senare. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar